Digital signage vs traditionell media

Digital signage vs traditionell media

Att byta ut din traditionella skylt och anslagstavla mot digital signage betyder att du på ett snabbt, enkelt och miljövänligt sätt kan informera kunder, besökare och anställda med dagsaktuell information.

Möjligheten att effektivt kommunicera är en viktig del av att driva alla affärer. Oavsett om du behöver hålla anställda uppdaterade om policyändringar, utbilda personal om säkerhetsförfaranden, främja produkter och tjänster eller minska uppfattade väntetider för kunden. Digital Signage är det bästa sättet att kommunicera. Här är några av anledningarna till varför Digital Signage är ett viktigt steg upp från den traditionella, tryckta affischen.

Operativ kostnad
För traditionell media är löpande driftskostnader höga på grund av omtryckning, frakt och vård. Med en digital lösning har ni en fast låg månadskostnad med långsiktiga driftskostnader som är betydligt lägre.

Uppdaterat innehåll
Traditionell media innebär att innehållet måste printas, skickas och monteras upp och ner fysiskt på plats vilket är tidskrävande och kostsamt. Ändringar eller stavfel innebär att nya skyltar behöver printas och skickas. Digital signage möjliggör att innehållet kan delas till hela ditt nätverk, var som helst i världen, i realtid, direkt från din webbläsare. Genom att använda en digital skärm istället för traditionellt skyltmaterial kan ett företag agera snabbare på återkoppling och förfrågningar. Butiker, hotell och restauranger kan ändra sina erbjudanden, utbud och priser så ofta de vill, och kontor kan uppdatera informationen i receptionen med dagsaktuella händelser.

Statiskt Innehåll
Traditionell media visar endast en statisk bild. En skylt visar samma sak hela tiden och förlorar snabbt sin verkan. Med digital signage har du möjlighet att visar flera innehållsdelar samtidigt, inklusive video, bilder, aktuella nyheter och väder, direktanslutet innehåll på nätet etc.

Teknikintegration
Traditionell media ger dig ingen möjlighet att integrera med annan teknik eller system. Digitala skyltar kan integrera med annan teknik som försäljningssystem eller Wayfinding för att skapa en fantastisk tittarupplevelse.

Interaktivitet
En digital skärm inbjuder till högre grad av interaktivitet med kunder i en butiksmiljö och ökar därmed både kundengagemang och varumärkesigenkännande. I kontors- eller annan företagsmiljö kan skärmen användas för intern information, nyheter och personalmeddelanden för de anställda.

Effekt
En av anledningarna till att digital skyltning ofta anses vara överlägsen över traditionell media är förmodligen det ljus som det producerar. Ljuset som produceras från digitala skyltar gör det möjligt för bättre sikt jämfört med tryckt skylt, eftersom publiken inte bara dras av bilderna på displayen utan även ljuskällan som är särskilt effektiv. Möjligheten att göra annonsen rörlig genom att använda digital skyltning för att visa videoklipp lägger till en ny dimension i dina annonser som det stationära utskriftsmaterialet aldrig kan konkurrera med.

Detta berättar om några av anledningarna till att digitala skyltar är mer kostnadseffektiva, effektivt och mer interaktiva för din publik.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *